Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Hoe vaak interpreteren we niet andermans gelaatsuitdrukkingen en woorden vanuit ons eigen verhaal en blik op de wereld? Hoe vaak zijn we er ons van bewust dat we vanuit onze eigen visie invulling geven aan wat de andere probeert over te brengen?Dit boek bestudeert waar onze interpretaties vandaan komen en hoe vaak ze ons sturen in de omgang met anderen. Mechanismen die meestal aan ons bewustzijn ontsnappen, maar vaak een bepalende invloed uitoefenen op het verloop van menselijke interactie, worden door de auteur op zeer bevattelijke manier naar de oppervlakte gebracht en belicht. Wilt u bewuster omgaan met communicatie in persoonlijke en/of psychotherapeutische context? De praktische technieken en herkenbare voorbeelden uit de praktijk, maken van dit boek een hulpmiddel om de sterktes van communicatie beter te leren kennen, (h)erkennen en mogelijke valkuilen te vermijden. Een weg naar rustiger en effectiever communiceren
Communicatie --- Communication --- Communication [Primitive ] --- Communication humaine --- Conversation [Analyse de la ] --- Conversation analysis --- Gespreksanalyse --- Mass communication --- Patient and psychotherapist --- Patient et psychothérapeute --- Patients et psychothérapeutes --- Psychagogy --- Psychanalystes et patients --- Psychoanalyst and patient --- Psychotherapeut en patiënt --- Psychotherapie --- Psychotherapist and patient --- Psychotherapy --- Psychothérapeute et patient --- Psychothérapeutes et patients --- Psychothérapie --- Relations patient-psychothérapeute --- Relations psychothérapeute-patient --- Communicatiestoornissen --- 615.851 --- 800.95 --- #KVHB:Psychotherapie --- #KVHB:Communicatie --- communicatie --- psychotherapie --- 316.77 --- Psychotherapie. Pschychoanalyse als therapie --- Non-verbale communicatie --- 800.95 Non-verbale communicatie --- psychosynthese --- Psychiatry --- non-verbale communicatie --- Psychology --- PHL-Healthcare 12 --- communicatievaardigheden --- Communicatiestoornis
Choose an application
Elke dag met plezier je job in de hulpverlening blijven doen is niet altijd evident. Wat kan je doen om die motivatie van het eerste uur levendig te houden en niet op te branden? Hoe kom je bij de essentie van je beroepskeuze en hoe kan deze als richtsnoer je handelen bepalen en oriënteren? Er wordt aangetoond dat de kwaliteit van je zorg en je leven mede wordt bepaald door het mensbeeld van waaruit je vertrekt. Hoe kan je adequaat omgaan met de emoties en de onzekerheid die dit beroep ongetwijfeld meebrengt? Hoe bouw je een succesvolle praktijk uit of zorg je ervoor dat je meer plezier aan je werk beleeft? Hoe integreer je de computer als een positieve factor in de communicatie in plaats van een barrière in het contact met de patiënt? Wat verandert er als je als hulpverlener zelf ernstig ziek wordt? En hoe kan je even door de ogen van de patiënt kijken naar je beroep? Het gaat om prangende facetten die kunnen bepalen hoe je van een belastende job een bezigheid kunt maken waaraan je steeds meer plezier beleeft
kwaliteitsbewaking --- mondelinge communicatie --- medische terminologie --- arts-patiënt relatie --- cliënt-hulpverlener relatie --- medische ethiek --- Sociology of health --- Mass communications --- Physician-Patient Relations. --- Communication. --- 316.77 --- 601.3 --- communicatie --- Kwaliteitszorg --- Gezondheidszorg --- Communication Programs --- Communications Personnel --- Misinformation --- Personal Communication --- Communication Program --- Communication, Personal --- Personnel, Communications --- Program, Communication --- Programs, Communication --- Communicatiesociologie --- 316.77 Communicatiesociologie --- Geneeskundige zorgen--Planning --- Gestion des soins--Planification (Soins médicaux) --- Managed care plans (Medical care) --- Managed care programs (Medical care) --- Managed care systems (Medical care) --- Medische zorgen--Planning --- Plans [Managed care (Medical care) ] --- Program [Managed care (Medical care) ] --- Systems [Managed care (Medical care) ] --- Zorgen [Geneeskundige ]--Planning --- Zorgen [Medische ]--Planning --- Zorgplanning (Gezondheidszorg) --- patiëntenbegeleiding --- 613.48 --- medische psychologie --- communicatieve vaardigheden --- patiënt gecentreerde aanpak --- Arts-patiënt relatie --- Slechtnieuwsgesprek (waarheidsmededeling) --- kwaliteitsbewaking (audit) --- arts-patiënt relatie (patiënt-arts-relatie) --- slecht-nieuwsgesprek (waarheidsmededeling) --- psychosociale zorg en de klinisch psycholoog in het ziekenhuis --- Psychosociale zorg in het ziekenhuis --- Integrale kwaliteitszorg --- Communicatie --- Academic collection --- kwaliteitszorg --- gezondheidszorg --- 305.8 --- anamnese --- slecht-nieuwsgesprek --- Patiëntenbegeleiding --- 615.8 --- Geneeskunde --- slechtnieuwsgesprekken --- communicatievaardigheden --- Doctor Patient Relations --- Physician Patient Relations --- Physician Patient Relationship --- Doctor-Patient Relations --- Doctor Patient Relation --- Doctor-Patient Relation --- Physician Patient Relation --- Physician Patient Relationships --- Physician-Patient Relation --- Relation, Doctor Patient --- Relation, Doctor-Patient --- Relation, Physician Patient --- Relation, Physician-Patient --- Relations, Doctor Patient --- Relations, Doctor-Patient --- Relations, Physician Patient --- Relations, Physician-Patient --- Relationship, Physician Patient --- Relationships, Physician Patient --- Nursing --- Belgium --- PXL-Healthcare 2014 --- kwaliteitsbevordering --- patiënt-therapeut relatie --- PXL-Healthcare 2013 --- beroepskeuze --- beroepsethiek --- PHL-Healthcare 12 --- patiëntenzorg --- Family Practice. --- 613.3 --- competenties --- patiënten --- verpleegkunde --- verpleegkwaliteit --- 603.3 --- arts-patiënt relatie (gez) --- Family Practices --- Practice, Family --- Practices, Family --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Health Personnel --- Burnout, Professional. --- arbeidspsychologie --- burn-out --- stress --- verpleegkundig beroep --- Verpleegkundig beroep --- Patiënt-verpleegkundige relatie --- Burnout --- Zorgverleners --- Career Burnout --- Occupational Burnout --- Burnout, Career --- Burnout, Occupational --- Professional Burnout --- Compassion Fatigue --- psychology. --- interpersonele communicatie --- personen met een mentale beperking --- psychosen --- communicatiepsychologie --- communicatiestrategie --- agressie --- dementie --- euthanasie --- gesprekstechnieken --- seksuele stoornissen --- psychosomatische stoornissen --- chronische patiënten --- verslavingszorg --- patiëntenvoorlichting --- overdracht en tegenoverdracht --- arts-patiënt-verpleegkundige relatie --- Burnout, Professional --- psychology --- Kwaliteitszorg ; gezondheidszorg --- Communicatieve vaardigheden --- Gesprekstechnieken ; gezondheidszorg --- Arts en patiënt --- Communicatie ; gezondheidszorg --- Quality of health care --- Communication in medicine --- Physician-Patient Relations --- Communication --- Zorgverlener --- Verpleegkundige beroepen --- Welzijnszorg --- Dienstverlening --- Hulpverlening --- Zorgverlening --- Provincie West-Vlaanderen --- #KVHB:Gezondheidspsychologie --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Hulpverlening --- #KVHB:Geestelijke gezondheidszorg --- Verpleegkunde --- Communicatie in de hulpverlening --- Family Practice --- 613 --- 613 Hygiene generally. Personal health and hygiene --- 613 Hygiëne. Persoonlijke gezondheidszorg --- Hygiene generally. Personal health and hygiene --- Hygiëne. Persoonlijke gezondheidszorg --- Social Communication --- Communication, Social --- Communications, Social --- Social Communications --- Beroep --- Zorg- en welzijnssector --- Arts en patiënt
Choose an application
De overgang van thuis naar de kinderopvang is een grote stap voor ouder en kind. Dit Cahier biedt inspiratie voor het uitwerken of verfijnen van een wenbeleid in een gezins- of groepsopvang. Het bevat talrijke werkinstrumenten die je kan gebruiken in de dagelijkse werking. Een hebbeding voor elke opvang die inzet op een goede samenwerking met ouders en op het welbevinden en betrokkenheid van het kind.
kinderopvang --- pedagogiek --- peuters --- buitenschoolse activiteiten --- baby's --- Social policy and particular groups --- Kinderopvang ; Vlaanderen --- Buitenschoolse opvang --- Ouders --- Kinderopvang --- Relatie ouder - kinderopvang --- Welbevinden --- Wennen --- Relatie kinderopvang - ouder --- Patiënt
Choose an application
Boek dat in het Frans en het Nederlands terminologie en communicatie weergeeft bij het verzorgen van patiënten. Vak-dialoog waarbij de twee talen naast elkaar gezet zijn. Met oefeningen en illustraties.
Therapeutics --- Terminology as Topic --- French language --- Conversation and phrase books (for medical personnel) --- Dutch language --- 613.2 --- verpleegkunde --- Frans --- anderstaligen --- beroepsuitoefening --- communicatie (leesbaarheid) --- verpleegkundig beroep --- België --- arts-patiënt-verpleegkundige relatie --- communicatie --- patiënt-verpleegkundige relatie --- verpleegkundige interventies --- verpleegkundige opleiding --- verpleegkunde - inleidingen --- Verpleegkunde --- Nursing --- Nederlands --- sociale vaardigheden --- taalverwerving
Choose an application
Samenvatting: In deze uitgave wordt de problematiek van de interculturele communicatiein de gezondheidszorg vanuit verschillende gezichtspunten belicht: naastgetuigenissen van huisartsen, interculturele bemiddelaars engezondheidswerkers, komen ook beleidsverantwoordelijken .Praktijkervaringen en beleidsvisies wisselen elkaar af. Hieruit blijktduidelijk dat een integratiebeleid enkel reële slaagkansen heeft indienbinnen een sleutelsector als volsgezondheid de uitwisseling van correcteen volledige informatie - tussen individuen, tussen individuen en deinstellingen die zich met hen inlaten, tussen instellingen onderling, entussen instellingen en beleidsverantwoordelijken - gewaarborgd wordt. Ditkan men realiseren via onderwijs en opvoeding, via sensibilisatie, viaeen veralgemeende strijd ook tegen racisme en tegen vooroordelen tovminderheden, via de opleiding van de gezondheidswerkers en via hetuitwerken van een effectief statuut voor interculturele bemiddelaars.
interculturele communicatie --- Sociology of minorities --- Sociology of health --- gezondheidszorg --- Mass communications --- Communicatie --- Communication --- Gezondheidszorg --- Immigratie --- Immigration --- Soins de santé --- #SBIB:309H023 --- #SBIB:316.334.3M20 --- #SBIB:316.8H16 --- Academic collection --- #VCV monografie 2003 --- #KVHA:Communicatie; gezondheidszorg --- allochtonen (migranten, etnische minderheden) --- arts-patiëntrelatie --- cultuur (culturele aspecten) --- zorgverstrekker-patiëntrelatie (verpleegkundige-patiëntrelatie) --- 603 --- allochtonen --- arts-patiënt-verpleegkundige relatie --- communicatie --- interculturaliteit --- mensen zonder papieren --- Etnische en rassenminderheden --- Relaties arts-patiënt --- 328.7 --- migrantenproblematiek --- migrantenzorg --- transculturele geneeskunde --- Gezondheidszorg (gezondheidsbeleid) --- Migrantenhulp --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- Transculturele geneeskunde (migrantengezondheidsproblemen, interculturele geneeskunde) --- Transculturele verpleegkunde (interculturele verpleegkunde) --- 614.1 --- Marokkanen --- Turken --- anderstaligen --- baarmoederhalskanker (cervixcarcinoom) --- communicatie (leesbaarheid) --- culturele antropologie (antropologie) --- gezondheidszorg (gezondheidsbeleid, sociale geneeskunde) --- illegalen --- medische psychologie --- transculturele verpleegkunde --- welzijnswerk --- ziektebeleving --- zwangerschapsbegeleiding --- Interculturele zorg --- Interculturele en internationale communicatie --- Sociale epidemiologie en etiologie: sociale aspecten van ziekte en gezondheid --- Welzijns- en sociale problemen: migranten, rassenrelaties --- allochtones(immigrés, minorités ethniques) --- relation médecin-patient --- culture (aspects culturels) --- soins de santé --- relation soignant-patient (relation infirmier-patient) --- medische en paramedische beroepen --- Minorités ethniques et raciales --- Relations médecin-patient --- Allochtone groepen --- (zie ook: transculturele verpleegkunde) --- Interculturele communicatie --- HEALTH CARE --- CULTURAL DIVERSITY --- migranten --- dutch --- Interculturele communicatie. --- migranten. --- dutch. --- Dutch. --- Migranten. --- Cultural diversity --- Health care --- hulpverlening
Choose an application
Moslimpatiënten - Gezondheid, ziekte en ethiek in de islam - Aandachtspunten
Sociology of culture --- Sociology of minorities --- Sociology of health --- gezondheidszorg --- migrantenproblematiek --- Islam --- culturele diversiteit --- Gezondheidszorg --- Islam en gezondheidszorg. --- Ethiek. --- Migranten. --- 174 --- 614.253.8 --- 316:61 --- 297.15 --- BPB0511 --- 613.9 --- allochtonen --- diversiteit --- transculturele verpleegkunde --- 614.253 --- Artsen --- Behandelingen --- Brochure --- Geneesmiddelen --- Migranten --- Patiënten --- culturele antropologie --- gezondheid --- Beroepsethiek. Beroepsmoraal. Deontologie van het beroep --- Rechten en plichten van patienten. Relatie van patient tot arts--(vanuit standpunt patient) --- Medische sociologie --- Islam: ethiek; religieuze wetten --- verpleegkunde - overige onderwerpen --- 297.15 Islam: ethiek; religieuze wetten --- 316:61 Medische sociologie --- 174 Beroepsethiek. Beroepsmoraal. Deontologie van het beroep --- E-books
Choose an application
De Emoscoop is een nieuwe spelleerset die het mogelijk maakt boeiend bezig te zijn rond gevoelens en het omgaan met elkaar. Doorheen een waaier aan materialen en spelvormen, creëert de Emoscoop daarvoor de nodige prikkels. Dit is de opvolger van Het huis vol gevoelens en axen.De Emoscoop: - biedt een kader om gevoelens bij zichzelf en bij anderen waar te nemen, te herkennen en te benoemen- helpt inzicht te verwerven in de relatie tussen een gevoel en wat er aanleiding toe geeft en leert om te gaan met eigen gevoelens, ze op adequate wijze uit te drukken en daardoor emotioneel gezond te blijven- schept een positief groepsklimaat door communicatie over gevoelens en relaties te stimuleren.- versterkt het vermogen om positieve relaties op te bouwen en iets voor anderen te betekenen.Bestaat uit verschillende spelletjes:- GrabbelspelBenodigdheden : gevoelsschijfjes- Emo-BingoBenodigdheden : gevoelswaaier, situatieprenten + instructiekaarten, gevoelsschijfjesEmo-PolyBenodigdheden : gevoelsschijfjes, opdrachtkaarten, scenariokaarten, spelbord, pionnen en dobbelsteen, correctiesleutels (zie handleiding)- Emo-DominoBenodigdheden : zeshoekige dominokaartjes + instructiekaartenBron: https://www.averbode.be/lo_socemovorming?article=53351
#PBIB:+108.22 --- Fruit --- Gevoelens --- Groenten --- Vertelkastje(Kamishibai) --- Prentenboeken --- vertelplaten --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Kleuteronderwijs : Gevoelens en emoties --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Emoties --- Lager onderwijs --- Kinderen --- Basisonderwijs --- Omgangsvormen --- Welbevinden --- Klasklimaat --- Pedagogisch klimaat --- Kleuteronderwijs --- Eenzaamheid --- Vriendschap --- Vertelkastje --- Kamishibai --- Emotie --- Kind --- Omgangsvorm --- Klassfeer --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Patiënt --- Dutch literature --- Sociale vaardigheden
Choose an application
In dit boek worden de resultaten gepresenteerd van een grootschalig onderzoek naar segregatie in het basisonderwijs in drie Vlaamse steden. Een primeur, want eerder onderzoek hiernaar is schaars. Segregatie wordt niet alleen beschreven en gemeten, maar ook onderzocht naar zijn oorzaken en gevolgen.De resultaten worden bovendien op een aangenaam leesbare manier voorgesteld aan de lezer. Naast deze wetenschappelijke bevindingen wordt dit boek verrijkt met reflecties van practici, beleidsmakers en andere wetenschappers in het onderwijsveld. Kortom, dit boek geeft gefundeerde én genuanceerde antwoorden op vele vragen met betrekking tot segregatie in het onderwijs.
Schoolkeuze ; basisonderwijs ; Vlaanderen --- Concentratiescholen ; Vlaanderen --- Intercultureel onderwijs ; Vlaanderen --- diversiteit --- basisonderwijs --- GOK --- intercultureel onderwijs --- Diversiteit --- Gelijke onderwijskansen (GOK) --- 474.6 --- Intercultureel onderwijs --- gelijkekansenbeleid --- Sociology of education --- Primary education --- concentratiescholen --- School integration --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Segregation in education [Elementary ] --- Lager onderwijs --- Vlaanderen --- Onderwijsonderzoek --- Gelijke onderwijskansen --- Segregatie --- Allochtone leerlingen --- Sociale integratie --- Concentratiescholen --- Discriminatie --- Minderheden --- Welbevinden --- Basisonderwijs --- Segregatie (samenleving) --- Allochtone leerling --- Concentratieschool --- Minderheid --- Emigratie --- Patiënt --- Leerling met een migratieachtergrond
Choose an application
Er bestaan heel wat theoretische boeken over herstel, herstelondersteunende zorg en krachtgericht werken. Ook zijn er verschillende herstelverhalen gepubliceerd die heel inspirerend en hoopgevend kunnen zijn. Maar er ontbrak nog een echt werkboek: een boek dat houvast en richting kan geven aan het individuele herstelproces. Herstellen doe je zelf, maar daarom niet alleen. Lotgenoten, familie, vrienden en hulpverleners kunnen zorgen voor een herstelondersteunend klimaat.Dat is net het opzet van Samen werken aan herstel! Het boek kan individueel of in groep gebruikt worden. Vanuit de kracht van peer support krijgen cliënten de kans om stil te staan bij het thema en van elkaar te leren. De hoop van de auteurs is dat de lezers van dit boek opnieuw in contact zullen komen met hun krachten en mogelijkheden en op zoek zullen gaan naar hun wensen, dromen en ambities.Wie herstelt ontdekt gaandeweg dat hij zelf expert is wat zijn eigen gezondheid betreft. Hij bouwt kennis van onschatbare waarde op over het leven met een psychische kwetsbaarheid; over omgaan met symptomen, psychiatrische behandeling, twijfels en angst. Hij leert wat hem helpt en wat niet. Samen werken aan herstel! biedt concrete tips aan voor ieders persoonlijke, maar ook gedeelde weg naar herstel. Het is een must have voor elke hulpverlener die op zoek is naar concrete handvatten om – samen met cliënten – op herstel te focussen.
Sociology of social care --- methoden van het sociaal werk --- maatschappelijke hulpverlening --- herstel --- Social welfare methods --- Psychiatrische patiënten ; hulpverlening --- Psychiatrische patiënten ; integratie --- Geestelijke gezondheidszorg --- Geestelijke gezondheidszorg - ggz --- Herstelproces --- Herstelondersteunende zorg --- geestelijke gezondheidszorg --- herstelproces --- herstelondersteunende zorg --- 606.86 --- kwetsbaarheid --- geestelijke gezondheid --- Rehabilitatie (psychiatrie) --- #KVHB:Geestelijke gezondheidszorg --- 615 --- De psychiatrische patiënt --- Managed care plans (Medical care) --- Herstelgericht werken --- Rehabilitatie --- Herstel --- Hulpverlening --- Hulpverleners --- Herstel (mentaal) --- Hulpverlener --- herstelondersteuning --- hulpverlening --- Psychiatrische patiënten ; hulpverlening --- Psychiatrische patiënten ; integratie
Choose an application
Heeft u zich al eens afgevraagd 'wat werkt' in het basisonderwijs? Welke kenmerken van scholen net zorgen voor hoge prestaties, een grote leerwinst en een hoog welbevinden van leerlingen? En of deze kenmerken zinvol zijn voor alle leerlingen?Dit boek biedt u een antwoord op deze en vele andere vragen omtrent de vraag 'wat werkt' in het basisonderwijs. Er zijn veel onderzoeksresultaten beschikbaar over kenmerken van effectief basisonderwijs. Tegelijkertijd is het moeilijk om in deze veelheid aan studies de bomen door het bos te zien. Daarom biedt dit boek u een overzicht van de belangrijkste kenmerken die een invloed hebben op de onderwijsuitkomsten van leerlingen. Naast een aantal kenmerken van het kind en de thuisomgeving, focust het boek voornamelijk op de invloeden van leerkrachten, de klas- en schoolpraktijk, het schoolbeleid en de bredere schoolcontext.
onderwijsbeleid --- onderwijsbetrokkenheid --- tevredenheid --- Teaching --- leraren-leerling relatie --- leermotivaties --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- Onderwijsbeleid ; basisonderwijs ; Vlaanderen --- Academic collection --- #KVHB:Basisonderwijs --- #KVHB:Onderwijsbeleid --- onderwijseffectiviteit --- CIPO-model --- leeruitkomsten --- evidence-based onderwijs --- welbevinden --- leerwinst --- 474.2 --- Effectieve scholen --- Onderwijsbeleid --- schoolmanagement --- 473 --- onderwijsvernieuwing --- schoolbeleid --- basisonderwijs --- Onderwijsvernieuwing ; basisonderwijs --- Basisonderwijs --- Schoolbeleid --- Welbevinden --- Onderwijsstrategieën --- 373.3 --- Education [Elementary ] --- Aims and objectives --- Elementary school teaching --- Curricula --- PXL-Education 2015 --- onderwijskunde --- kwaliteitsaspecten --- Lager onderwijs --- Onderwijsonderzoek --- Schoolprestaties --- Kwaliteitszorg --- Cipo-model --- Onderwijsrendement --- Effectieve school --- Schoolprestatie --- Patiënt
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|